Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Neuroshima Konwój w przedsprzedaży

Neuroshima KonwójW przedsprzedaży pojawiła się ciekawa karcianka w uniwersum Neuroshimy – Konwój.

Jest to pozycja dla dwóch graczy, w której akcja rozgrywa się w postapokaliptycznym świecie, w którym ludzkość walczy z armią Molocha, napierającą od północy bezlitosną, rosnącą z każdym dniem konstrukcją zamieniającą świat w gigantyczną automatyczną fabrykę, w której nie ma miejsca na ludzi.

[blockquote]Konwój maszyn Molocha wyruszył w kierunku Nowego Jorku. Elektroniczny mózg podjął decyzję – rozłożona na wschodnim wybrzeżu metropolia musi zostać zrównana z ziemią. To zakończy opór ludzi i pozwoli ostatecznie złamać linie obrony. Stalowoszare mrowie maszyn niszczy wszystko na swej drodze. Horyzont zdobią słupy dymu. Już wkrótce ozdobią krajobraz w miejscu, które dawniej nazywano Nowym Jorkiem… Chyba że… Chyba że żołnierze Posterunku zdołają zatrzymać marsz maszyn Molocha…[/blockquote]

Konwój jest grą asymetryczną – jeden z graczy kieruje tytułowym konwojem potężnych maszyn Molocha, które zmierzają w kierunku Nowego Jorku obracając w ruinę mijane po drodze miasta. Jego celem jest dotrzeć do Nowego Jorku i obrócić go w perzynę.

Gracz dysponuje talią 35 kart zawierającą maszyny Molocha (znane z Neuroshimy Hex roboty takie jak Działo Gaussa, Klaun, czy Juggernaut), moduły, dołączane do maszyn (m.in. moduł Sieci, moduł Kasparov) oraz karty specjalne (jak Odepchnięcie, czy Ruch). Wystawia je w kolejnych miastach starając się obrócić ludzkie osady w pył i przygotować się do finałowej batalii o Nowy Jork…

Drugi z graczy dowodzi oddziałami partyzanów Posterunku. Ostrzeliwują oni roboty Molocha przez całą ich drogę aż do ostatecznej bitwy w Nowym Jorku. Talia Posterunku także zawiera 35 kart. Gracze znajdą w niej żołnierzy Posterunku (znane z Neuroshimy Hex jednostki takie jak Biegacz, czy Operator CKM), budynki (takie jak Bunkier, czy Działo EMP) oraz wiele kart specjalnych (Ruch, Odwrót, Medyk i inne). Celem gracza Posterunku jest wygrać choć kilka bitew, choć na chwilę spowolnić marsz Molocha i przygotować możliwie największe piekło w samym Nowym Jorku.

Rozgrywka trwa 30-45 minut, wymaga sporej dozy kombinowania, blefowania, przewidywania tego jakie karty przeciwnik może mieć na ręce i na co go aktualnie stać, obfituje w wiele zwrotów akcji i jak zwykle w przypadku gier z Portalu w świetny sposób łączy fabułę gry z elegancką mechaniką.

Grę można nabyć za 59 zł na stronie Portalu. Premiera już 12 października.

Warto też rzucić okiem na artykuł autora gry Ignacego Trzewiczka o podejściu do projektowania tak różnych od siebie armii Molocha i Posterunku, oraz trudach ich balansowania.

[signoff icon=”folder-open”]

Instrukcja do gry Neuroshima Konwój do pobrania

Neuroshima Konwój

[button type=”link” link=”http://www.strefaapokalipsy.pl/wp-content/uploads/2015/09/convoy2015_plzasady_www.pdf” size=”btn-sm” target=”blank” variation=”btn-default”]Pobierz[/button]

[/signoff]

Leave a comment

0.0/10